.

Da je zdrava hrana ukusna, svi ljudi na svijetu bili bi mršavi.

utorak, 5. srpnja 2016.

Koliko sam novaca bacila zbog prisilne zdrave prehrane…


Uvijek sam voljela raditi kolače i torte. Naravno, voljela sam ih i jesti. Uživala sam i u učenju i isprobavanju raznih načina ukrašavanja torti i kolača. Mogla sam satima eksperimentirati i isprobavati razne tehnike! Nemam ja nikakvo obrazovanje vezano uz to, sve što znam, naučila sam usput. Nisam živjela od tog pečenja kolača, moj posao, od kojeg živim, nema veze s tim. Povremeno sam pekla kolače i torte po narudžbi za manja slavlja. Nisam pekla na veliko jer uz posao nisam stigla, nekad je čak prošlo i više od mjesec dana da nisam pekla kolače po narudžbi jer sam jednostavno bila zatrpana poslom. Ali svaki tjedan (obično vikendom) napravila sam nekakav kolač za obitelj. Ove godine ne pečem kolače jer me liječnici liječe zdravom prehranom, umjesto da mi daju lijekove!


Najbolje od svega je što sam ja doma imala zalihu potrepština za izradu slastica. Da sam pekla kolače, bila bih sve to potrošila. A što s tim sad kad ne smijem jesti kolače? Pa neću peći kolače i gledati druge kako ih žderu dok ja pasem nešto nemasno, neslatko i odurno zdravo. Morala sam baciti sve te namirnice jer im je istekao rok trajanja.

Ako se netko pita, kako ja znam što sam sve pobacala zadnjih mjeseci: znam zato što sam zapisala sve što sam bacila! Čim su me stavili na tu zdravu prehranu bilo mi je jasno da neću moći potrošiti hrpu namirnica pa sam počela pisati sve što bacim da znam koliko sam novaca bacila jer su me liječnici prisilili da prijeđem na odurnu zdravu prehranu (a nemojte da počnem o tome koliko je tek zdrava hrana skupa!).



Da sumiram što sam sve bacila:
boje i arome za slastice u vrijednosti od oko 400 kn
ukrase za kolače (šećerne perlice i cvjetići, šarene mrvice i ukrasi za posipanje, cvijeće i listovi od hostije, fondanta, marcipana, čokoladne transfer folije, čokoladni cvjetići i listići…) u vrijednosti od oko 500 kn
200 g tvrdih bombona
300 g M&M bombona
200 g gumenih bombona
200 g žele bombona
150 g kandiranog voća
2 kg margarina
750 g maslaca
500 g biljne masti
1,5 l biljnog šlaga
2 čaše slatkog vrhnja
2 velike staklenke marmelade
250 g mlijeka u prahu
1 kg pšeničnog griza
500 g fruktoze
400 g cornflakesa
300 g Kraš expressa
28 vrećica instant cappuccina
1 kg Piknik keksa.



Što se tiče:
praška za pecivo
praška za puding
preljeva za torte
kremfixa
šlaga iz vrećice
želatine
želirnog šećera
 - niti ne znam koliko sam toga svega morala pobacati. Očito nisam zapisala baš sve što sam bacila, priznajem: nije mi se dalo zbrajati svaku pojedinu vrećicu praška za pecivo, pudinga, šlaga, želatine, itd. (svakih par tjedana provjeravam datume pa bacim ono čemu je prošao rok trajanja; a imala sam popriličnu zalihu tih sastojaka).


Zbacala sam i puno stvari koje nisu za pripremu kolača. Da nisam na dijetnoj zdravoj prehrani, ja bih to sve bila potrošila, ali ovako sam ih morala baciti jer im je istekao rok trajanja (nisam izvagala koliko sam čega bacila, nešto je već bilo načeto, nešto nije).
Bacila sam:
tjesteninu
rižu
proso
pir
suhi žuti grašak
kukuruzno brašno
1 kg milerama.




Dok sam smjela jesti kolače, povremeno sam naručivala potrepštine (kalupe, izrezivače, modle,…) preko interneta, npr. s eBeya. Bilo je i jeftinijih, ali i skupljih stvari. Naravno da sad više ništa ne naručujem jer mi ne treba. Al´ najbolja je stvar što sam ja prošle godine krajem 12. mjeseca s eBaya naručila preko 10 artikala. Očekivala sam ih krajem siječnja i u veljači ove godine. I da, stigli su. A mene su liječnici u siječnju stavili na to zdravo, dijetno gladovanje. Što sad s tim artiklima? Nisam ni jedan isprobala kad ove godine nisam ispekla niti jedan kolač. 
Osim na eBayu kupovala sam i u "normalnim" trgovinama, ali i u kojekakvim (skupim!) trgovinama koje prodaju pribor za izradu slastica. Imam podosta raznoraznih metalnih, keramičkih i staklenih pekača, metalnih obruča, (silikonskih) kalupa, kalupa za praline, modlica, izrezivača, posuda, nastavaka za ukrašavanje, pomagala za izradu torti i ukrasa od ticina, termometar,... sve sam to nakupovala zadnjih 15ak godina, a vrijednost tih stvari prelazi 3000 kn. Dobro, sad su rabljene, pa ne vrijede toliko, ali ja sam toliko potrošila na njih jer sam vjerovala da ću cijeli život smjeti jesti kolače. Ne razumijem zašto sam ovako kažnjena? Zašto do kraja života moram jesti zdrave splačine, a ne smijem jesti ukusnu hranu??? 

Da sad sav taj pribor koji ne upotrebljavam, prodam u pola cijene? Ne mogu se natjerati da se rastanem od svega toga. Ja još živim u iščekivanju čuda. Čekam da mi liječnici kažu da ne trebam biti na zdravoj prehrani i da ponovno smijem jesti sve što volim (masno, slatko, slano, kalorično, od bijelog brašna i bijelog šećera,…). I da ponovno mogu uposliti sva ona pomagala koja sam nakupovala tijekom 15ak godina!

Uz sve namirnice koje sam bacila i pomagala i pribor koji ne upotrebljavam, ima još nešto: uvijek sam imala nekakve slabe, jeftine miksere pa sam si obećala da ću si jednom priuštiti bolji mikser. I jesam, sredinom prošle godine kupila sam od svoje ušteđevine mikser za 2 500 kn (4 godine štedjela sam za njega). Sada mi on nije potreban: ne upotrebljavam ga jer ne smijem jesti kolače pa ih ni ne pečem. Nisam ga prodala iz sentimentalnih razloga. Ne mogu se natjerati da ga se odreknem. Zato stoji na kuhinjskom pultu i skuplja prašinu.

Da ne zaboravim, imam još uređaja koje sam kupila isključivo, jedino i samo za potrebe izrade slastica i to u vrijednosti oko 1600 kn, njih također ove godine nisam upotrijebila.

Kad se sjetim što sam sve pobacala i što ne upotrebljavam otkad sam stavljena na tu odurnu zdravu prehranu, vidim da me ta zdrava prehrana skupo stoji. A koliko je tek zdrava prehrana skupa! O tome drugi put, za sada mi je dovoljno muka kad se sjetim koliko sam novca bacila bacajući namirnice koje ne smijem konzumirati i neupotrebljavajući uređaje i pomagala za izradu slastica. 

Tako bih željela jesti  sve to  masno, kalorično, slatko, kremasto, od bijelog brašna i bijelog šećera,... - odnosno: željela bih jesti sve što mi je ukusno umjesto ovih zdravih, odurnih splačina! I da: ono što se smatra zdravim kolačima/desertima/slasticama: nekakvi chia pudinzi, kojekakvi kompotići, voćne salatice, sirovi kolači, itd. - to je prestrašno! Prijašnjih godina (dok nisam bila na zdravoj prehrani) često sam eksperimentirala i bila sam otvorena za nove stvari pa sam iz znatiželje probala neke od spomenutih recepata - to je bilo prestrašno, sramota je to nazivati desertom. Gledam te recepte - fali im većina sastojaka da bi to iole bio desert.


Sve slike preuzete su s interneta.


Nema komentara:

Objavi komentar