.

Da je zdrava hrana ukusna, svi ljudi na svijetu bili bi mršavi.

četvrtak, 11. kolovoza 2016.

Zdrava prehrana = cjeloživotna dijeta

Znam da smo svi različiti, ali neke stvari koje čitam po zdravožderačkim blogovima i portalima su van pameti. Masa blogera piše na tu temu, a svi tekstovi su slični, malo proguglajte
Čitam negdje, neka zdravožderka piše da je ona cijeli život bila na dijetama i onda je odlučila da će smršaviti na zdrav način i to će biti njezina zadnja „dijeta“, tj. ne-dijeta jer danas je popularna teza da zdrava prehrana nije dijeta, nego stil života. Kod zdravoždera je jako popularan anglizam lifestyle (valjda na engleskom to bolje zvuči).
Ne razumijem takve ljude. Ja nikad u životu nisam kretala na dijetu s ciljem da mi to bude zadnja dijeta.



Kad sam prije 16 godina bila na dijeti - nisam planirala da mi to bude zadnja dijeta!!! Na kraju je to bila moja posljednja  dijeta u smislu da nakon te dijete (tj. narednih 16 godina) više nisam ni razmišljala da idem na dijetu. Shvatila sam  da mene mršavost ne čini sretnom i ništa u životu mi se nije poboljšalo uslijed te mršavosti. Nakon toga, uživala sam u životu i u hrani koju volim, udebljala sam se 50ak kg tijekom tih 16 godina i prihvatila sam sebe takvu kakva jesam.

Zašto ja nikad nisam planirala da, kad smršavim, meni neka dijeta bude zadnja u životu? Zato što  je meni jasno kakva je muka biti na dijeti, a i ako bih se na toj nekoj „zadnjoj“ dijeti, spustila na određenu težinu: morala bih do kraja života paziti što jedem da bih održavala tu kilažu – to je opet varijanta dijete, zapravo, ispada da je to onda cjeloživotna dijeta! A ja nikad nisam planirala cijeli život biti na dijeti! Ne razumijem te ljude koji kažu da im je dosta kojekakvih dijeta pa se prebace na tzv. zdravu prehranu kako bi smršavili i planiraju da im to bude zadnja dijeta. Zapravo, njima to nije dijeta, nego stil života, jer kad smršave, oni namjeravaju cijeli život(!) biti na zdravoj prehrani i održavati kilažu. A što je u takvom slučaju zdrava prehrana, nego cjeloživotna dijeta??? Tu se može primijeniti ona stara, mudra: iz zla u gore - iz zdrave prehrane u cjeloživotnu dijetu.
Zar stvarno ima ljudi koji žele biti na zdravoj prehrani do kraja života? Ja nisam ta.


Već sam više puta pisala da ja zadnjih 16 godina (koliko je prošlo od moje posljednje dijete) nisam ni razmišljala da idem na dijetu. Tijekom tih 16ak godina skupila sam 50ak kilograma, ali bila sam zadovoljna sama sobom; dijeta (ni tzv. zdrava prehrana) nije mi bila ni na kraj pameti.


No, prije tih 16 godina bila sam više puta na dijeti, odmalena sam imala viška kila. Kad sam ja išla na dijetu, moj je plan bio: odgulit ću tih par mjeseci dijetnog gladovanja, a onda ću opet jesti svu onu hranu koju volim (masnu, kaloričnu, slatku,…), i naravno da ću se opet udebljati  - ja sam toga bila svjesna i meni je to normalno(!); nakon toga  ću opet ići na dijetu. Netko će sad reći da se ja jadna tako vrtim u krug. Pa bolje je vrtjeti se u krug i imati faze kad gladuješ, tj. kad se patiš na zdravoj (dijetnoj) prehrani i faze kad jedeš sve što voliš i uživaš u životu - nego biti na cjeloživotnoj dijeti kad stalno jedeš samo zdravu, odurnu hranu (nemasnu, nekaloričnu, neprženu,…), patiš se svaki dan i ne vidiš tome ni kraja ni konca (kraj će biti jedino kad umreš)!

Kako mi je samo bliska izjava glumca Setha Rogena:

Sve slike preuzete su s interneta.

Nema komentara:

Objavi komentar